Sæt fokus på ledertrivsel
Hvis du som leder ikke selv er i trivsel, hvordan kan du da tage dig af medarbejdernes trivsel.
Der har været en forventning om, at ledere både har højere trivsel og færre problemer end deres medarbejdere, det passer ikke altid når vi ser på den forskning der er.
Du kan altid booke én tlf. samtale på op 30 min. Med undertegnede. Samtalen koster 0 kr.
I samtalen får du mulighed for, at:
- Hvordan er din nuværende situation.
- Der kan være nogle helt konkrete råd om, hvordan du kan skabe en større balance i dit liv.
- Høre om dine muligheder for at arbejde med din stress så den ikke fylder så meget.

📞 Kontakt mig for en uforpligtende samtale: 60 71 25 30
✉️ Eller skriv til mig her: Send mail
Hvorfor tale om ledertrivsel
Oplever du som kollega og som medarbejder indimellem en leder der er fjern i blikket. Som næsten ikke kan løsrive sig fra sin skærm.
Som ikke svarer helt på det du spørger om, fordi vedkommende egentlig ikke lige har fået lyttet efter.
Bliver du nogle gange bekymret for din leder, og din lederkollega?
Ja som verden er lige nu er det jo ikke fordi der nødvendigvis er kommet færre bekymringer…. Så hvordan passer du på dig selv?
Kære leder – hvad gør du for at passe på dig selv og sikre din egen trivsel
- Hvorfor er det vigtigt?
- Hvad får du ud af det?
- For hvis skyld?
- Ledere, der trives godt, er bedre ledere. Skal lederes trivsel være en strategisk prioritet?
- Hvordan kære leder, kan du selv bedre din egen trivsel?
Hvordan er det hos jer? Bekymrer du og dine ledelseskolleger jer om hinanden og er i optaget af hinandens trivsel?
Ledere der trives, er bedre ledere, og god ledertrivsel er en forudsætning for at kunne drive en god forretning.
Ledertrivsel kan være et konkurrenceparameter, der gør, at virksomheden kan tiltrække og fastholde dygtige ledere.
Hvis du som leder optræder som en hardhitter, der ikke tolerer nogen slinger i valsen, giver det uvægerligt bagslag. Tænk bare på, hvad det koster at skifte en leder ud, og hvor megen viden du risikerer at miste.
Ja du vil helt sikkert at dine ledere skal levere resultater, men du vil sikkert også have hele mennesker, der ikke skal samles op bagefter.
Er trivsel et bandeord hos jer?
Forestil dig et arbejdsmiljø, hvor det forventes at lægge rigtigt mange timer på jobbet, og hvor trivsel er lidt af et fremmedord.
Har du haft ledelseskolleger der er faldet omkuld på jobbet og som kan være udløst af et alt for stort arbejdspres igennem mange år.
Hvordan ønsker du at være som leder?
Er der rum til dig og dine kolleger at have et liv ved siden af dit job? Og for dine mellemledere?
Hvordan kan åbenhed og tillid være nøglen til trivsel
Hvordan kan I som ledelse arbejde med ledergruppens trivsel.
Et godt sted at starte er at afdække virksomhedens værdier og kompetencer og ud fra det jeres ledelsesværdier.
I forhold til at arbejde med trivsel er en vigtig del at skabe et trygt psykologisk rum i dagligdagen.
Hvordan kan der skabes en større åbenhed og tillid blandt lederne. En vigtig ting er at kunne tale om de ting, der kan være lidt svære og for at det kan lade sig gøre, så det kræver, at man tør åbne op overfor hinanden.
Hvis vi har opbygget en tillid, så er det nemmere – ikke nemt – at fortælle hvis der er noget du kæmper med.
Som CEO tager du så 1:1 med dine ledere? De kan netop bruges til at du kan pejle dig ind på, om der kan være trivselsproblemer under opsejling.
Hvordan du som leder kan blive mere bevidst om din egen trivsel
- Tag ansvar for din egen trivsel. Start med at få sat nogle rimelige rammer op for dit arbejdsliv. Ingen vinder ved, at du konstant står til rådighed for opgaver.
- Sørg for løbende at få afstemt forventningerne om dine mål og din opgave, især med din nærmeste leder.
- Tag dig tid til at reflektere over, hvad der er vigtigt for dig for at trives og lykkes med din ledelsesopgave.
- Gør arbejdet med din trivsel konkret og enkelt.
- Skab forbundethed. Sørg for at dyrke relationerne med (leder)kollegaer. Tal med andre om de udfordringer, du møder som leder. Vær nysgerrig og lydhør, og del selv ud.
- Hav modet til at spørge om hjælp, så du kan få støtte og sparring fra nærmeste leder, kollegaer eller ’en god ven’ i eller uden for organisationen.
- Øget fokus på sparring. Tænk både over, hvordan du giver og modtager sparring. Brug en fast model. Bliv ved, også selvom det tager tid at lære.
- Tænk over, om du giver dig selv plads nok til refleksion og restitution, eller om der skal ændres på din work-life balance.
Jeg er din og jeres samtaleleder igennem processen og jeres facilitator til at afdække ledelsesværdier og det viderearbejde med din og jeres ledertrivsel.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Det siger mine kunder
Skal vi tage en uforpligtende snak?
Send mig dit telefonnummer og jeg vender tilbage til dig hurtigst muligt. Lad os finde ud på hvilken måde vi kan samarbejde om din og dine lederkollegers trivsel.